15 Ιουνίου 2017

15 Ιουνίου 2004: Τραγωδία με F4 στον Παρνασσό! Νεκροί και οι δύο χειριστές... (φωτογραφίες/βίντεο)


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΕΠΟΧΗΣ...

Μαχητικό αεροσκάφος τύπου F-4 Phantom που εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση, συνετρίβη κοντά στα Κελάρια του Παρνασσού! Την ζωή τους έχασαν και οι δύο χειριστές του, ο Επισμηναγός (Ι) Κωνσταντίνος Καραθάνος από το Αγρίνιο 35 ετών και ο Υποσμηναγός (Ι) Εμμανουήλ Σεβαστάκης, 28 ετών από την Νίκαια.




Εκτελούσαν εκπαιδευτική πτήση με εικονικές αερομαχίες 

Το μοιραίο μαχητικό είχε απογειωθεί από το στρατιωτικό αεροδρόμιο της Ανδραβίδας γύρω στις 16.00 το απόγευμα της 15ης Ιουνίου 2004, μαζί με δυο άλλα αεροσκάφη, όμοιου τύπου. Συμμετείχε σε εκπαιδευτική άσκηση και τα ίχνη του χάθηκαν από τα ραντάρ ενώ βρισκόταν κοντά στην περιοχή του Παρνασσού, με το τελευταίο στίγμα να εκπέμπεται πάνω από την περιοχή της Αμφίκλειας. 

Το αεροσκάφος εκτελούσε εκπαιδευτική άσκηση χαμηλής πτήσης, που πραγματοποιούν τα μαχητικά προκειμένου να μην γίνονται αντιληπτά από τα εχθρικά ραντάρ. Για το συγκεκριμένο αεροσκάφος, το οποίο έχει δύο κινητήρες, οι πιλότοι δεν ανέφεραν -σύμφωνα με πληροφορίες- κάποιο πρόβλημα! Εκτιμάται ότι μετά την βύθιση δεν κατάφεραν να το επαναφέρουν και εικάζεται ότι δεν πρόλαβαν να χρησιμοποιήσουν το σύστημα αυτόματης εκτίναξης του αεροσκάφους!

Ό,τι απέμεινε από το α/φος
Τα συντρίμμια του αεροσκάφους εντοπίστηκαν από ελικόπτερο έρευνας-διάσωσης της Πολεμικής Αεροπορίας στις 16.45 κοντά στην θέση Κελάρια, δύο μίλια βόρεια του χιονοδρομικού κέντρου του Παρνασσού και σε υψόμετρο 5.500 ποδών.

****

Επισμηναγός (Ι) Κωνσταντίνος Καραθάνος

Γεννήθηκε στις 22 Νοεμβρίου 1969 στην Μεγάλη Χώρα.

Εισήλθε στην Σχολή Ικάρων στις 14 Σεπτεμβρίου 1987 και αποφοίτησε στις 31 Μαΐου 1991 με τον βαθμό του Ανθυποσμηναγού.
Στις 3 Ιουνίου 1991 τοποθετήθηκε στην 120 ΠΕΑ για την εκπαίδευσή του στην Βασική Προκεχωρημένη και τέλος Επιχειρησιακή του εκπαίδευση ως Ιπτάμενος σε αεροσκάφη Τ-37 και Τ-2 αντίστοιχα.
Αφού περάτωσε με επιτυχία τα στάδια της εκπαίδευσής του, τοποθετήθηκε στις 2 Νοεμβρίου 1992 στην 117ΠΜ/ΣΜΕΤ, για την εκπαίδευσή του ως Συγκυβερνήτης α/φων F-4E.
Την 1 Ιουνίου 1993, τοποθετείται στην 117ΠΜ/338Μ με τα καθήκοντα Συγκυβερνήτη α/φων F-4E.
Στις 19 Αυγούστου 1996 τοποθετείται και πάλι στο ΣΜΕΤ/117ΠΜ, αυτήν την φορά για την εκπαίδευσή του στα καθήκοντα του Κυβερνήτη α/φων F-4E όπου περατώνει με επιτυχία και αυτό το στάδιο της καριέρας του, επιστρέφοντας στην Μοίρα.
Τέλος στις 31 Μαΐου 2002 τοποθετείται στην 117Π/ΕΠΙΤ με τα καθήκοντα του Αξιωματικού Τυποποίησης.

Ο Επισμηναγός (Ι) Καραθάνος Κωνσταντίνος μέχρι την στιγμή του ατυχήματος είχε συνολική πτητική εμπειρία 1.888 ωρών εκ των οποίων οι 1.656 στα F-4E (384 ως Συγκυβερνήτης και 1.272 ως Κυβερνήτης).

Ήταν Αρχηγός Μοίρας Α/Φ, Εκπαιδευτής Πτήσεων, Δοκιμαστής Αέρος Α/Φ F-4E, Εκπαιδευτής CRM/ORM.

Είχε περατώσει όλα τα στάδια εκπαίδευσης ως Ιπτάμενος με χαρακτηριστική άνεση καταλαμβάνοντας εξαιρετικά θετικά σχόλια για την επαγγελματική του κατάρτιση την τυποποίηση και τις πτητικές του ικανότητες.

Ο Επισμηναγός (Ι) Καραθάνος Κωνσταντίνος ήταν έγγαμος με δύο παιδιά.

Υποσμηναγός (Ι) Εμμανουήλ Σεβαστάκης

Γεννήθηκε στις 26 Σεπτεμβρίου 1977 στην Νίκαια και μεγάλωσε στον Ασπρόπυργο.
Υιός του Ιωάννη και της Θεοδοσίας Σεβαστάκη και δεύτερος από τα τέσσερα αγόρια της οικογένειας. Από μικρός ξεχώριζε ανάμεσα απ' αδέρφια και τους συμμαθητές του λόγω των υψηλών του επιδόσεων τόσο στο σχολείο όσο και στον αθλητισμό. Αριστούχος σε όλες τις τάξεις του σχολείου, δεν ήταν λίγες οι φορές που κράτησε την Ελληνική σημαία στις παρελάσεις των εθνικών εορτών. Αρωγός του σε αυτήν την προσπάθεια, το όνειρο του να γίνει μια μέρα πιλότος μαχητικού αεροσκάφους.

Το 1995 και το 1996 χρίζεται πανελλήνιος πρωταθλητής στο JUDO και κατόπιν των πανελλαδικών εξετάσεων γίνεται δεκτός στην Γυμναστική Ακαδημία Αθηνών. Ο Μανώλης όμως, πιστός στο όνειρό του, δεν ακολουθεί την πορεία του αθλητή και καταφέρνει στις 25 Σεπτεμβρίου του 1996 να εισαχθεί στην Σχολή Ικάρων.

Κατά την διάρκεια της σχολής ήταν αρχηγός της ομάδας στίβου και είχε βγει 2ος στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα των Σχολών Ικάρων.
Το 2000 ορκίζεται Ιπτάμενος Ανθυποσμηναγός και κατόπιν σειράς εκπαιδεύσεων, τον Οκτώβριο του 2001, μετατίθεται αρχικά στα C-47 στην 113 Π.Μ Θεσσαλονίκης.


Ο Μανώλης όμως δεν μπορούσε να βγάλει από το μυαλό του τα μαχητικά που ήταν και ο μόνος λόγος που πήγε στην Σχολή Ικάρων. Ζητά αρκετές φορές να μετατεθεί σε πολεμική μοίρα και τελικά τον Αύγουστο του 2003 τοποθετείται στα F-4 PHANTOM II της 117 Π.Μ στην 339 Μοίρα Αναχαίτισης Παντός Καιρού στην Ανδραβίδα.

Έχοντας πραγματοποιήσει το παιδικό του όνειρο προσπαθεί να φανεί αντάξιος τον προσδοκιών της πατρίδας παρακολουθώντας ανελλιπώς την εκπαίδευση και διαβάζοντας ατελείωτες ώρες στο σπίτι. Προσπαθεί να γίνει ο καλύτερος και παράλληλα κάνει σχέδια για να φτιάξει την δική του οικογένεια.

Η Μοίρα όμως αποφάσισε να φανερώσει τα σχέδιά της...


Εμείς που μένουμε πίσω δεν θα ξεχάσουμε ποτέ τον Μανώλη και τον Κώστα. Με την σκέψη τους θα κοιμόμαστε και με την σκέψη τους θα ξυπνάμε.
Έχοντας πίστη στον Θεό, ξέρουμε ότι μας κοιτούν από ψηλά, απολαμβάνοντας όλα αυτά που η ζωή τόσο τραγικά και άδικα τους στέρησε. Θα είναι για πάντα στην μνήμη μας και στην καρδιά μας!



***





omhroi.org
rizosastis.gr

____________
Ακολούθησέ μας στην σελίδα μας στο Facebook

AddThis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...