10 Ιουλίου 2017

10 Ιουλίου 2002: Συντριβή ελικοπτέρου Βell-206 της Εθνικής Φρουράς! Βρίσκουν τραγικό θάνατο ο Στρατηγός Ευάγγελος Φλωράκης και τέσσερις Αξιωματικοί! (φωτογραφίες/βίντεο)



Η συντριβή του Ελικοπτέρου Βell-206 της Εθνικής Φρουράς, είχε σαν αποτέλεσμα τον τραγικό θάνατο του τότε Α/ΓΕΕΦ Αντιστρατήγου Ευαγγέλου Φλωράκη, του Ταξιάρχου Στυλιανού Δεμέναγα, του Υποπλοιάρχου Νικολάου Σεργίου και των μελών του πληρώματος, Σμηναγού Πάρη Αθανασιάδη και Υποσμηναγού Μιχάλη Σιακαλλή. 





Το ελικόπτερο απογειώθηκε από το αεροδρόμιο Λακατάμιας στην Λευκωσία με κατεύθυνση την αεροπορική βάση Πάφου για την παρακολούθηση νυκτερινής εκπαιδευτικής δραστηριότητας από τον Α/ΓΕΕΦ, που δεν ήταν άλλη από πτήσεις επιθετικών ελικοπτέρων Mi-35 τα οποία είχαν παραληφθεί με άκρα μυστικότητα το 2001 και παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά την ημέρα της κηδείας του Στρατηγού Φλωράκη. Το ελικόπτερο κατέπεσε υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες στις 4.20 της 10ης Ιουλίου 2002 περίπου δύο χιλιόμετρα από την αεροπορική βάση Πάφου, κοντά στο χωριό Κούκλια, συγκλονίζοντας Ελλάδα και Κύπρο.

Όπως ανέφερε αυτόπτης μάρτυρας, μερικά δευτερόλεπτα πριν από τη συντριβή είδε φλόγες να βγαίνουν από το ελικόπτερο που κατέβαινε προς το έδαφος.

Κατά τις εκτιμήσεις που έγιναν με βάση τα ευρήματα, το εγχείρημα της αναγκαστικής προσγείωσης ήταν επιτυχές, αλλά λόγω του σκότους και της μορφολογίας του εδάφους το ελικόπτερο κάθισε στην όχθη χαράδρας του ποταμού Διάριζου. Το αποτέλεσμα ήταν να χάσει την στήριξή του και να πέσει μέσα σε πορτοκαλεώνα, στο βάθος της χαράδρας από ύψος δεκάδων μέτρων. Από την πρόσκρουση προκλήθηκε ισχυρή έκρηξη, με αποτέλεσμα το ελικόπτερο να διαλυθεί και τα σώματα των πέντε επιβατών του να διαμελιστούν και να απανθρακωθούν. Να σημειωθεί ότι πέντε λεπτά πριν από τη συντριβή ο χειριστής είχε επικοινωνήσει με τον Πύργο Ελέγχου του Αεροδρομίου Λάρνακας, χωρίς να αναφέρει κανένα πρόβλημα.



Η παρουσία του εκλιπόντος στην ηγεσία της Εθνικής Φρουράς αποτέλεσε κινητήριο δύναμη για την αναδιοργάνωση και την ενίσχυσή της. Σημειώνεται ότι επί ηγεσίας του Στρατηγού Φλωράκη πραγματοποιήθηκε για τελευταία φορά το αεροναυτικό σκέλος της ΤΑΜΣ "Νικηφόρος-Τοξότης 2000" με σμήνη μαχητικών αεροσκαφών F-16C και Α-7E της Πολεμικής Αεροπορίας, μεταγωγικό αεροσκάφος C-130Η με αλεξιπτωτιστές της 1ης ΜΑΛ και του ΕΤΑ, τις φρεγάτες ΑΙΓΑΙΟΝ και ΣΑΛΑΜΙΣ, το υποβρύχιο ΩΚΕΑΝΟΣ και τις πυραυλακάτους ΜΠΛΕΣΣΑΣ και ΣΤΑΡΑΚΗΣ του ΠΝ. Ήταν ίσως η πλέον ρεαλιστική άσκηση που έγινε ποτέ στην Κυπριακή Δημοκρατία (παράλληλη διεξαγωγή των ΤΑΜΣ “Βεργίνα- Ναυαγός” και “Νίκη 2000″, εγκλωβισμός ζεύγους αναγνωριστικών RF-4E της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας από αντιαεροπορικά TOR-M1 που προσπάθησαν να φωτογραφίσουν την αεροπορική βάση Πάφου, παρουσία του αεροπλανοφόρου CVN73 George Washington του Αμερικανικού Ναυτικού στα ανοιχτά της ΝΑ Μεσογείου).

ΑΝΤΙΣΤΡΑΤΗΓΟΣ ΦΛΩΡΑΚΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
ΑΡΧΗΓΟΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΦΡΟΥΡΑΣ

Ο Αντιστράτηγος Ευάγγελος Φλωράκης γεννήθηκε στην Άρτα στις 14 Φεβρουαρίου 1943, στο χωριό των Τζουμέρκων. Εισάχθηκε στην Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων το 1962, απ’ όπου αποφοίτησε το 1966 με το βαθμό του Ανθυπολοχαγού και τοποθετήθηκε στο Πεζικό, έβδομος κατά σειρά αρχαιότητας από τους 120 μαθητές της τάξεώς του. Φοίτησε στην Σχολή Πεζικού, το Σχολείο Διοικητών Μονάδων, την Σχολή Αλεξιπτωτιστών, την Στρατιωτική Σχολή Σωματικής Αγωγής, το Σχολείο Ανορθόδοξου Πολέμου, την Σχολή Ειδικών Δυνάμεων, την Ανώτατη Σχολή Πολέμου και την Σχολή Εθνικής Αμύνης. Από το Πεζικό τοποθετήθηκε στις Ειδικές Δυνάμεις (Καταδρομές).

Υπηρέτησε σε πολλές Μονάδες στην Ελλάδα και την Κύπρο, διοίκησε Υπομονάδες και Μονάδες του Όπλου του για μεγάλο χρονικό διάστημα και υπηρέτησε ως επιτελής σε Σχηματισμό. Υπήρξε επίσης διοικητής του 31ου Συντάγματος Πεζικού στον Έβρο. Στην Κύπρο υπηρέτησε άλλες δύο φορές, ως Αξιωματικός Επιτελής της ΕΛΔΥΚ, όταν ήταν κατώτερος Αξιωματικός (1977), και ως Α’ Βοηθός Επιτελάρχη, στο βαθμό του Συνταγματάρχη.

Το 1994 προάχθηκε στον βαθμό του Ταξιάρχου και υπηρέτησε ως Υποδιοικητής της XV Μεραρχίας Πεζικού και ως Διοικητής της 50ης Ταξιαρχίας Πεζικού. Με την προαγωγή του σε Υποστράτηγο το 1996 διορίστηκε ως Διοικητής της XVI Μηχανοκίνητης Μεραρχίας Πεζικού, επίσης στον Έβρο και στην συνέχεια Διοικητής της Ανώτατης Σχολής Πολέμου στην Θεσσαλονίκη.

Το 1999 του ανατέθηκε η διοίκηση του Β’ Σώματος Στρατού, κατέχοντας το βαθμό του Αντιστρατήγου. Αφού κρίθηκε στις 2 Μαΐου 2000 από το ΣΑΓΕ ως «ευδοκίμως τερματίσας την σταδιοδρομία του», ανακλήθηκε ταυτόχρονα στην ενεργό υπηρεσία και στις 20 Μαΐου 2000 διορίστηκε από την Κυπριακή Δημοκρατία ως Αρχηγός της Εθνικής Φρουράς, σε αντικατάσταση του Αντιστρατήγου Δημητρίου Δήμου.

Ο ανδριάντας του Στρατηγού Ευάγγελου Φλωράκη, στην Λευκωσία


ΤΑΞΙΑΡΧΟΣ ΔΕΜΕΝΑΓΑΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ
ΔΚΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ

Ο Ταξίαρχος Στυλιανός Δεμέναγας γεννήθηκε το 1952 στο νησί Κέα, στις Κυκλάδες. Κατατάχθηκε στην Σχολή Ικάρων το 1970, απ’ όπου αποφοίτησε το 1974 με τον βαθμό του Ανθυποσμηναγού (45η Σειρά Ιπταμένων). Το 1974 τοποθετήθηκε σε Τακτική Μοίρα Αναχαίτισης της Πολεμικής Αεροπορίας, όπου υπηρέτησε σαν κυβερνήτης και συγκυβερνήτης αεροσκαφών για 23 χρόνια και συμπλήρωσε περισσότερες από 4500 ώρες πτήσεως σε μαχητικά αεροσκάφη. Υπηρέτησε για περισσότερα από 10 χρόνια σε θέσεις υψηλής ευθύνης, όπως Αξιωματικός Επιχειρήσεων Πολεμικής Μοίρας (Υποδιοικητής), Διοικητής Πολεμικής Μοίρας, Υποδιοικητής και Διοικητής Σμηναρχίας Μάχης. Επιπλέον, υπηρέτησε στο Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας ως επικεφαλής του Τμήματος Προγραμματισμού Επιχειρήσεων και Άμυνας. Κατά την διάρκεια της καριέρας του, παρακολούθησε Σχολεία ειδικότητας της Αεροπορίας τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, μεταξύ των οποίων το Σχολείο Όπλων και Τακτικής της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας, το Σχολείο Ασφαλείας Πτήσεων, το Σχολείο Τρωτότητας Στόχων, το Σχολείο Επιτελών και τη Σχολή Πολέμου της Πολεμικής Αεροπορίας.

Ο Ταξίαρχος Δεμέναγας τιμήθηκε επανειλημμένα από αθλητικά σωματεία (όπως τον ΟΦΗ) για τις διευκολύνσεις που τους παρείχε, ενώ βοήθησε σε μεγάλο βαθμό τις Αερολέσχες Ηρακλείου και Κρητικής. Στις 12 Σεπτεμβρίου 1999, ο Σμήναρχος (Ι) Δεμέναγας παρέδωσε την 126 Σμηναρχία Μάχης Ηράκλειου στον Σμήναρχο (Ι) Γιάννη Ιωάννου. Διατέλεσε τρία χρόνια Υποδιοικητής και τρία χρόνια Διοικητής, αποτελώντας τον μακροβιότερο από τους διοικητές της Σμηναρχίας.

Τον Μάιο του 2000 προάχθηκε σε Ταξίαρχο και υπηρέτησε ως Διευθυντής του Οργανισμού Εκμετάλλευσης Ανθρώπινου Δυναμικού της Πολεμικής Αεροπορίας καθώς και ως Γενικός Επιθεωρητής του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας. Τον Ιούλιο του 2001 ανέλαβε τα καθήκοντα του Διοικητού της Διοίκησης Αεροπορίας της Εθνικής Φρουράς.


ΥΠΟΠΛΟΙΑΡΧΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΥΠΑΣΠΙΣΤΗΣ ΑΡΧΗΓΟΥ

Ο Υποπλοίαρχος Νικόλας Γεωργίου του Πέτρου και της Ελένης γεννήθηκε στις 12 Οκτωβρίου 1971 στο Καμερούν. Σε ηλικία 3 ετών η οικογένεια του επέστρεψε στην Κύπρο. Κατατάχθηκε στην Σχολή Ναυτικών Δοκίμων το 1988, απ’ όπου και αποφοίτησε στις 19 Ιουνίου 1992 με το βαθμό του Μάχιμου Σημαιοφόρου. Μετά την αποφοίτηση του από την ΣΝΔ φοίτησε στην Σχολή Εξασκήσεως Ναυτικής Τακτικής και στην συνέχεια υπηρέτησε ευδόκιμα σε Μονάδες και Πλοία του Πολεμικού Ναυτικού. Στις 15 Δεκεμβρίου 1995 προάχθηκε στον βαθμό του Ανθυποπλοιάρχου και στις 27 Δεκεμβρίου 1999 στον βαθμό του Υποπλοιάρχου. Στην Κύπρο υπηρέτησε στην Μοίρα Περιπολικών, στο Περιπολικό Πλοίο "Σαλαμίς", στην Ναυτική Βάση Ζυγίου, στο Ναυτικό Κλιμάκιο Αμμοχώστου και στην Επάκτια Συστοιχία 2. Στις 12 Αυγούστου 1999 μετατέθηκε στο Γενικό Επιτελείο Εθνικής Φρουράς (7ο Επιτελικό Γραφείο) ως Επιτελής και από 6 Σεπτεμβρίου 2000 εκτελούσε τα καθήκοντα του Διευθυντή Επιτελικού Γραφείου Κου Α/ΓΕΕΦ. Ήταν απόφοιτος της Σχολής Αλεξιπτωτιστών.



ΥΠΟΣΜΗΝΑΓΟΣ ΣΙΑΚΑΛΛΗΣ ΜΙΧΑΗΛ
ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΗΤΗΣ Ε/Π





Ο Υποσμηναγός Σιακαλλής Μιχάλης του Νίκου και της Νίκης γεννήθηκε στις 5 Απριλίου 1976 στην Λευκωσία. Εισάχθηκε στην Σχολή Ικάρων το 1994 απ’ όπου και αποφοίτησε στις 12 Ιουλίου 1998 με το βαθμό του Ανθυποσμηναγού Ιπτάμενου (70η σειρά Ιπταμένων). Στις 31 Δεκεμβρίου 2001 προάχθηκε στο βαθμό του Υποσμηναγού. Υπηρετούσε ως συγκυβερνήτης – χειριστής Ελικοπτέρου Bell στην Μοίρα Ελικοπτέρων – Αεροσκαφών της Διοίκησης Αεροπορίας και με την μετονομασία της σε 449 Μοίρα Αντιαρματικών Ελικοπτέρων, συνέχισε να υπηρετεί εκεί.







ΣΜΗΝΑΓΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΗΣ ΠΑΡΙΣ
ΥΔΚΤΗΣ 449 ΜΑΕ – ΚΥΒΕΡΝΗΤΗΣ Ε/Π



Ο Σμηναγός Πάρις Αθανασιάδης του Παναγιώτη και της Αίγλης γεννήθηκε στις 14 Μαρτίου 1969 στην Αμμόχωστο. Εισήχθη στην Σχολή Ικάρων το 1987 απ’ όπου και αποφοίτησε στις 30 Μαΐου 1991 με το βαθμό του Ανθυποσμηναγού Ιπταμένου (63η σειρά Ιπταμένων). Ακολούθως, τοποθετήθηκε στην Μοίρα Ελικοπτέρων-Αεροσκαφών, στην Αεροπορική Βάση «Ανθσγού Νικόλαου Α. Λοΐζου» στην Λακατάμεια. Στις 6 Δεκεμβρίου 1994 προάχθηκε στον βαθμό του Υποσμηναγού και στις 31 Δεκεμβρίου 1998 στον βαθμό του Σμηναγού. Φοίτησε επιτυχώς στην Σχολή Όπλων και Τακτικής. Υπηρετούσε ως κυβερνήτης – χειριστής Ελικοπτέρου Bell και Gazelle στην Μοίρα Ελικοπτέρων-Αεροσκαφών της Διοίκησης Αεροπορίας, ενώ ορίστηκε Αξκός Επιχειρήσεων (Υποδιοικητής) της 449 ΜΑΕ (νέα ονομασία της Μ. Ε/Π – Α/Φ). Είχε περισσότερες από 2500 ώρες πτήσης σε Ε/Π Bell 206L JetRanger III, Gazelle SA 342 L1 και στα Α/Φ PC-9.




****

ΑΝΤΙΣΤΡΑΤΗΓΟΣ ΦΛΩΡΑΚΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
ΤΑΞΙΑΡΧΟΣ ΔΕΜΕΝΑΓΑΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ
ΥΠΟΠΛΟΙΑΡΧΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΥΠΟΣΜΗΝΑΓΟΣ ΣΙΑΚΑΛΛΗΣ ΜΙΧΑΗΛ
ΣΜΗΝΑΓΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΗΣ ΠΑΡΙΣ

ΑΘΑΝΑΤΟΙ

****



aviationlive.org (φωτο)
meklysma.blogspot.gr (φωτο)
_________________________
Ακολούθησέ μας στην σελίδα μας στο Facebook

AddThis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...